Interaktiv Læring – en virtuel udfordring

Studenteropgave: Master speciale

  • Marianne Larsen
Master Uddannelsen, Master Uddannelsen
’Interaktiv læring, en virtuel udfordring’ er en undersøgelse af hvordan - eller om - det er muligt at skabe virtuelle læringsforløb til voksne, til brug i det fysiske bibliotek.

I forbindelse med afhandlingen blev der skabt 4 virtuelle forløb. Der var 2 typer af forløb, fordelt på 2 kurser, med udgangspunkt i Greve Biblioteks Internetkurser.

Teorien bag forløbene tog udgangspunkt i Usability og Persuasive Design. Indholdet var tænkt som blended learning, med udgangspunkt i en situeret læring i face2face-undervisningen og e-læring på Fyrtårnene.

Undersøgelsens empiri viste, at det er muligt at skabe denne type forløb, men at det er svært at få brugerne til at anvende dem.

Idéen med blended learning skal der holdes fast i. Forløbene udarbejdet ud fra Usability alene havde større gennemslagskraft end dem med Persuasive Design. Fremtidig brug af Persuasive Design kan derfor med fordel tage udgangspunkt i Fyrtårnenes omgivelser.
SprogDansk
Udgivelsesdato2010
Antal sider55

    Emneord

  • usability, læring, persuasive design, brugeradfærd, det fysiske rum, virtuel formidling

Dokumenter