Informationskompetence på musikkonservatoriet

Studenteropgave: Master speciale

  • Jane von Eggers Mariegaard
Master Uddannelsen, Master Uddannelsen
Formålet med denne opgave er at præsentere et informationskompetencebegreb defineret ud fra de kompetencer nuværende og forhenværende studerende ved Det Jyske Musikkonservatorium finder væsentlige i forhold til deres uddannelse og deres professionelle liv. Opgaven tager udgangs­punkt i Annemaree Lloyds informationskompetenceteori, teorien om praksis og praksisfælles­skaber, mesterlæreprincippet og Knud Illeris' kompetenceforståelse. Der konkluderes i opgaven at et sådan informationskompetencebegreb skal indeholde den kropslige, den sociale og og den tekstbaserede dimension, som det ses hos Annemaree LLoyd. Opgavens kompetenceforståelse læner sig op af Knud Illeris' forståelse.
SprogDansk
Udgivelsesdato27 maj 2013
Antal sider41

    Emneord

  • informationskompetence, musikkonservatorium, praksis, praksisfællesskaber

Dokumenter