• Henrik Dybdahl
6. sem, Bachelor i Biblioteks- og informationsvidenskab
Emnet for denne opgave er folkebiblioteker, markedsføring og kædesamarbejde. Opgaven har som formål at analysere kædesamarbejdets fordele for markedsføring af folkebibliotekerne, og dette gøres gennem litteraturstudier og en række empiriske analyser. Dels med en professionel kædechef, dels gennem analyse kampagner gennemført af Danmarks Biblioteksforening og Københavns Biblioteker og dels gennem analyse af Styrelsen for Bibliotek og Mediers initiativ "Koordineret markedsføring af folkebiblioteker" Hovedresultaterne er, at bibliotekerne med fordel kan benytte sig af kædesamarbejdets fordele, og markedsføre sig med basis i strategiske mål, arbejde med styring af lokal indsats og pulje kræfterne et frivilligt kædesamarbejde.
SprogDansk
Udgivelsesdato2008
Antal sider91
Udgivende institutionDanmarks Biblioteksskole

    Emneord

  • Folkebiblioteker, biblioteker, markedsføring, kædesamarbejde, detailhandel, detailhandelsmarkedsføring