• Maria Svendsen
Erhvervsrelaterede projekt, Bibliotekar DB
Opgaven sætter fokus på hvordan det endelige produkt, besvare den problemstilling skabt af Folketingets Oplysnings informationsbehov.
Dette gør den blandt andet ved at se på hvilke målgrupper projektet skulle omfavne, her Folketingets Oplysning som produktet blev lavet til, og borgerne som benytter Folketingets hjemmeside, samt brugerne af Oplysningen som produktet, spørgeskemaet, blev rettet mod.
Derefter blev der set på hvordan produktet formåede at besvare problemstillingen opstillet i projektplanen. Hvad form undersøgelsen kan antage, spørgeskema eller interviews blev valgt. Hvilke punkter undersøgelsen skal behandle, generel viden om tjenesten, samt hvornår og hvordan der helst tages kontakt. Hvordan målgruppen kan udvælges, begræns målgruppen og henvend det kun til brugerne af Oplysningen og hjemmesiden.
I tredje afsnit fokuseres på valg af udformningen af projektet, hvor hensigtsmæssig den valgte form var, og hvad Oplysningen mente om produktet. Formen for produktet blev en konsulent rapport, hvis form virkede godt til formålet og hvor Oplysningens eneste bemærkning var, at der godt kunne være flere overvejelser fra arbejdsprocessen inde over.
Derefter blev der kort beskrevet hvilke teorier og metoder der er blevet set på til projektet. Primært til udvælgelse af undersøgelsesformer (Case D. 2012.)og opbygning af den valgte form (Harboe T. 2011.).
De to formål med projektet var, at opfylde projektstedets problemstilling og gennem denne vise udvalgt viden fra undervisningen.
Sjette afsnit fokuserer på hvad der blev lært ved gennemførslen af projektet, herunder erfaring i behandling af problemstillinger, samarbejde med forskellige parter, samt større viden om de informations behov som kan opstå.
Til sidst blev der set på hvordan projektet har fungeret som afslutning på en uddannelse, hvortil der godt kunne være ønsket en egentlig praktik periode, men at projektet var en god arbejdsform.
SprogDansk
Udgivelsesdato7 jan. 2014
Antal sider41

    Emneord

  • brugerundersøgelse